Direct3D je časť aplikačného rozhrania DirectX od spoločnosti Microsoft. Je k dispozícii iba pre operačné systémy Windows 95 a vyššie a je základom grafického rozhrania hracích konzol Xbox a Xbox 360. Používa sa na renderovanie trojrozmernej grafiky v aplikáciách kde je dôležitý výkon, napríklad v počítačových hrách. Umožňuje aplikáciám bežať aj v režime na celej obrazovke aj v okne. Používa hardvérovú akceleráciu, ak ju grafický adaptér podporuje.
čítajte viac o Direct3D
Encyklopédia: Electronics.sk > Počítačové umenie > Počítačová grafika >
VESA
Príbuzné výrazy:
Počítačová grafika
3D počítačová grafika
Alfa kanál
B-spline krivka
Color Graphics Adapter
Direct3D
DirectX
Distribuovaný Raytracing
Dithering (počítačová grafika)
Enhanced Graphic Adapter
Extended Graphics Array
Farebná hĺbka
Gamut
Grafický formát
Hercules Graphics Card
High dynamic range imaging
IBM Monochrome Display Adapter
IBM Multicolor Graphics Adapter
Korytnačia grafika
Morfing
Obrazový prvok
Oktálový strom
OpenSceneGraph
Optické rozoznávanie znakov
Paralelné súradnice
Path Tracing
Počítačová 2D grafika
Počítačová ikona
Polygón (počítačová grafika)
Quarter Video Graphics Array
Rastrová grafika
Renderovanie
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.