Pojem rastrová grafika v počítačovej terminológii označuje spôsob uloženia grafickej informácie opisom jednotlivých bodov usporiadaných v myslenej mriežke. Každý bod (pixel) má v mriežke určenú svoju presnú polohu, farbu a iné parametre, napr. priehľadnosť (alfa kanál). Farba bodu (pixela) sa dá opísať za pomoci farebného modelu, ktorý opisuje jednotlivé body miešaním základných farieb alebo farby a jasu. Množstvo použitých bitov potrebných na opis závisí od zvolenej farebnej hĺbky. Napr. ak je použitá len čierna a biela farba, stačí na opis farby jedného bodu jediný bit. Veľkosť obrázka závisí aj od rozlíšenia, ktoré sa udáva v DPI (počet bodov na palec). Na zobrazenie na monitore postačuje rozlíšenie 72 DPI, na tlač na tlačiarni aspoň 300 DPI .
čítajte viac o Rastrová grafika
Encyklopédia: Electronics.sk > Počítačové umenie > Počítačová grafika >
VESA
Príbuzné výrazy:
Počítačová grafika
3D počítačová grafika
Alfa kanál
B-spline krivka
Color Graphics Adapter
Direct3D
DirectX
Distribuovaný Raytracing
Dithering (počítačová grafika)
Enhanced Graphic Adapter
Extended Graphics Array
Farebná hĺbka
Gamut
Grafický formát
Hercules Graphics Card
High dynamic range imaging
IBM Monochrome Display Adapter
IBM Multicolor Graphics Adapter
Korytnačia grafika
Morfing
Obrazový prvok
Oktálový strom
OpenSceneGraph
Optické rozoznávanie znakov
Paralelné súradnice
Path Tracing
Počítačová 2D grafika
Počítačová ikona
Polygón (počítačová grafika)
Quarter Video Graphics Array
Rastrová grafika
Renderovanie
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.